دانلود گزارش تخصصی معلمان و دبیران رشته حسابداری

مطالب دیگر:
📒دانلود تحقیق در موردجمعیت و نیروی انسانی📒دانلود تحقیق در موردجمهوری اتریش📒دانلود تحقیق در موردجنسیت و قیزیولوژی جنسیت📒دانلود تحقیق در موردجنگ نرم در دهه چهارم📒دانلود تحقیق در موردجنگ ویت نام📒دانلود تحقیق در موردجنین شناسی📒دانلود تحقیق در موردجوانان📒دانلود تحقیق در موردجوانه📒دانلود تحقیق در موردجوش📒دانلود تحقیق در موردجوشکاری آرگون📒دانلود تحقیق در موردجوشکاری با لیزر📒دانلود تحقیق در موردجوشکاری فراصوتی📒دانلود تحقیق در موردپارامترهاي مهم فيزيکي در آب📒دانلود تحقیق در موردپانکراتیت📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت آشنایی با آرامگاه کوروش کبیر و پاسارگاد📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت بررسی تکنولوژي بازشناسي گفتار فارسي با رويکردي به صنعت بانکداري📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت بررسی سیم پیچی ماشین جریان مستقیم📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت بررسی طرح ايجاد مراکز توسعه کسب و کار کوچک📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت بررسی و ارزیابی اصلاح نباتات در مهندسی ژنتیک📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت بررسی و ارزیابی مديريت توليد و عمليات📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت تفاوت انسان و مورچه📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت جامع و کامل درباره مغز و فرآینهای یادگیری با مغز📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت درباره تورم اسکروتوم📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت درس فیزیک اول دبیرستان📒دانلود تحقیق در موردپاورپوینت رایگان آزمایشگاه مبانی بیوشیمی-
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با دانلود گزارش تخصصی معلمان و دبیران رشته حسابداری
گزارش تخصصی,دانلود گزارش تخصصی حسابداری,دانلود گزارش تخصصی معلمان حسابداری
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود

فرمت فایل word و قابل ویرایشتعداد صفحات 23قيمت 2000 تومانقسمتی از مجموعه

چکیده

حسابداری در تمام دنیا ودر تمام مشاغل در هر مرحله وبا هر تعداد کارمند وشاغل نیاز مبرم بشر بوده و می باشد.
رشته حسابداری یکی از رشته های جهانی وضروری در هر جامعه بوده ولی هنوز از نظر کتبی که تدریس می شوند ساعت تدریس این کتاب ها وامکانات موجود هماهنگی با نیاز جامعه نداشته وپیشرفت چشمگیری وجود نیامده است واین رشته بیشتر در هنرستان اشباع شده است باید با توجه به پیشرفت تکنولوژی وتکنولوژی به وجود آمده در دیگر سطوح زندگی مردم تغییراتی را نیز در نحوه تدریس وفراگیری رشته حسابداری به وجود آوریم

بررسیهای مقدماتی که از دانش اموزان ، مدیران ، مشاوران و مسئولان کار دانش و فنی و حرفه ای به عمل آمد بیانگر نگرش منفی دانش اموزان به برخی از رشته های کار دانش و فنی و حرفه ای مثل رشته حسابداری می باشد. امروزه کشور به نیروهای انسانی ماهر ونیمه ماهر نیازمند است که بتواند نیازهای شغلی جامعه را رفع کنند. از طرف دیگر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها نسبت به شرکت کنندگان رشته حسابداری محدود است رشته های کار دانش و فنی و حرفه ای مثل رشته حسابداری می توانند این مشکلات راحل کنند، به شرطی که دانش آموزان رشته حسابداری اولامهارتهای لازم را جهت وردود به بازار کار کسب کنند .ثانیا زمینه های لازم جهت جذب آنان در بازار کار مهیا شو . ثالثادر آمد وارزش اجتماعی آنان نسبت به بقیه مشاغل خیلی پایین نباشد.
با توجه به مطالعات مقدماتی مهمترین عوامل موثر بر نگرش دانش آموزان به رشته حسابداری عبارت از شرایط

خانوادگی از قبیل شغل پدر، سواد والدین، وضعیت اقتصادی خانواده ، وضعیت تحصیلی دانش اموزان ونگرش

دانش آموزان به مشاغل ، استخدام ، مهارتهای کار دانش ، آشنایی با رشته حسابداری می باشد.
از آنجا که عوامل مذکور، درنگرش دانش آموزان به رشته حسابداری می تواند موثر باشد لازم است قابلیت اعتماد آن مورد بررسی قرار گیرد ، پژوهش حاضر به این منظور صورت گرفته است یعنی برای اینکه نشان دهد این عوامل با چه اطمینانی می توانند برنگرش دانش آموزان به رشته حسابداری باشند . تا در جهت بهبود بخشیدن به عوامل وشرایط موجود اقداماتی صورت گیرد.

در این گزارش تخصصی و پژوهش سعی بر این است که راهکارهای علاقمند کردن هنرجویان به رشته حسابداری را بیان نموده و نقش وظیفه ی خود دانش آموز ، اولیاء ، دبیران و مسئولین برای رسیدن به این مهم مشخص گردد .

نکات کلیدی :

رشته حسابداری - علاقمندی - روش ها
مقدمه:
با توجه به تحقیقات انجام شده ، شناخت دانش اموزان از رشته حسابداری پایین می باشد وبنا به نظر اگوست کنت، علم وآگاهی پیش نگری می آورد وپیش نگری کنش . چون دانش آموزان و والدین آنا ن شناخت کافی از رشته حسابداری ندارند، تمایل کمتری برای انتخاب رشته حسابداری از خود نشان می دهند . شرایط خانوادگی از قبیل سواد والدین ، شغل پدرف وضعیت اقتصادی خانواده در انتخاب رشته حسابداری موثر می باشند (غریب،(1374 به عقیده مشاوران ، معلمان ومدیران دربیشتر موارد دانش آموزانی که نمره شان برای انتخاب دیگر رشته ها نمی رسد رشته حسابداری را انتخاب می نمایند.


یکی از دلایل انتخاب نکردن رشته حسابداری توسط هنرجویان این است که تحصیل در رشته های کار دانش و
فنی و حرفه ای را مانعی جهت ادامه تحصیل در سطوح بالا می دانند(غریبت ، .( 1379 بنا به نظر کاتز یک فرد
نسبت به اشیائی (موضوعاتی) نگرش مثبت پیدا می کند که در برآوردن نیازهای او یا در جلوگیری از رویدادهای
منفی برای وی موثر باشد(کریمی ، (1379 برخلاف تحقیات مذکور میری چیمه (1374) به نتایج متناقضی دست
یافته است . دانش آموزان با علاقه به رشته حسابداری روی آورده اند و روی آوردن دانش اموزان به کار دانش و
فنی و حرفه ای بخاطر عدم کسب شرایط ورود به رشته حسابداری نبوده است یکی از نکات دیگری که در
تحقیقات توجهی به آن نشده است فرهنگ کار در جامعه است به نظر می رسد در جامعه کنونی ایران دانش
آموزان و والدین آنان بیشتر به مشاغل دولتی و استخدام رسمی علاقه مند هستند ورشته های کار دانش و فنی و
حرفه ای را مترارف با اشتغال آزاد می پندراند این امر در نگرش دانش اموزان نسبت به شاخه کار دانش و فنی و
حرفه ای تاثر منفی دارد در جامعه ماتحصیل را بیشتر به خاطر استخدام می پذیرند نه به عنوان راهی برای کسب
مهرت جهت اشتغال در جامعه این نگرش است که زمان لازم دارد تا تغییر کند .بنابراین عوامل متعدد در نگرش
دانش آموزان به رشته حسابداری است البته هنرجویان نسبت به رشته حسابداری مثبتی دارند.


بنا بر آنچه گفته شد اینجانب فف تصمیم گرفتم هنرجویانم را با رشته حسابداری و بازار کار آینده این رشته آشنا نموده و آنها را به ادامه تحصیل در این رشته علاقمند نمایم .

گزارش تخصصی هنر آموز حسابداری :


افزایش علاقه هنر جویان به رشته حسابداری با

روشهای مناسب

فهرست مطالب

چکیده ...................................................................................................................................................................................... 5


نکات کلیدی : .......................................................................................................................................................................... 6


مقدمه: ....................................................................................................................................................................................... 6


بیان مسئله .............................................................................................................................................................................. 7


اهداف: ...................................................................................................................................................................................... 9


هدف کلی: ............................................................................................................................................................................... 9


اهداف جزئی: .......................................................................................................................................................................... 9


مقایسه با شاخص .................................................................................................................................................................. 9


توصیف وضعیت موجود: ....................................................................................................................................................... 9


گردآوری اطلاعات: 10..............................................................................................................................................................


-1تهیه پرسشنامه 10...............................................................................................................................................................


page11- 2 مصاحبه با پدر و مادر 11................................................................................................................................................


page11- 3 مطالعات کتابخانه ای 11.................................................................................................................................................


اهداف کلی شاخه کار دانش و فنی و حرفه ای در سطح کشور 12................................................................................

ساختار رشته های مهارتی 13.................................................................................................................................................


معرفی رشته حسابداری 14.....................................................................................................................................................


شرایط ورود به رشته ی حسابداری 14.................................................................................................................................


-دروس تخصصی رشته ی تحصیلی حسابداری 15..........................................................................................................


3

-توانایی ها و مهارت هایی که هنر جو یان جهت ورود به بازار کار و اشتغال کسب می کنند. ...................... 16

-نحوه ی ادامه تحصیل ..................................................................................................................................................... 16


شرایط دانش آموزان ورودی به این رشته: .................................................................................................................... 16


آسیب شناسی جذب هنر جو در رشته حسابداری در هنرستان های فنی و حرفه ای 17........................................

نقاط ضعف جذب هنرجو در این رشته میتواند به دﻻیل زیر باشد: 17.........................................................................

راهکارهای مختلف جذب هنرجو در هنرستانها 18............................................................................................................


تجزیه و تحلیل داده های اطلاعاتی بدست آمده: 19.........................................................................................................

ارائه راه حل های پیشنهادی: 20............................................................................................................................................


اقداماتی که به عهده والدین می باشد: 20............................................................................................................................


انتخاب راه حل ها بر اساس اولویت اهمیت اجرا: 20.........................................................................................................


اعتبار بخشی به راه حل های انتخابی: 21............................................................................................................................


نظارت بر اجرای راه حل ها: 21..............................................................................................................................................


ارزیابی بعد از اجرای طرح ( نقاط قوت اجرای طرح ) 22.................................................................................................


نقاط ضعف 22............................................................................................................................................................................


نتیجه گیری 22..........................................................................................................................................................................


پیشنهاداتی که در جهت کارایی پیشرفت و علاقمندی هنرجویان حسابداری 23.....................................

منابع و ماخذ..24


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود